perjantai 8. marraskuuta 2013

Koruvillitys ja vähän muutakin

Ajattelin taas kirjoitella tänne päivitystä näin perjantai-illan ratoksi. Viimeisen vuorokauden olen ollut lapsenlikkana veljen perheessä. Nyt mulle koitti parin päivän vapaa. Sunnuntai-iltana sitten menen takaisin sinne. Isäntäväki lähti lämmittelemään. Aika aurinkoisia kuvia sieltä tuli, että jotenkin vähän meinasi kateus iskeä... No, kukin vuorollaan, kai.

Olen saanut uuden lukijan ja paljon lukijoita on ollut täällä piipahtanut. Olen siitä oikein iloinen! Toivottavastiviihdytte jatkossakin!

Koruja olen tehnyt viime aikoina enemmän kuin muita käsitöitä. Siitä taisin viimeksi jo mainitakin.  Nämä on jotenkin nyt imaissut minut mukaansa. Tässäpä teillekin näytille muutamia. Aika samalla mallilla oon tehnyt, kun itse ainakin juuri näihin tykästyin. Näitäkin olen suunnitellut ja tehnyt nimenomaan joulua ja sen alla olevia useita myyjäisiä silmällä pitäen. Ainakin kaksiin myyjäisiin olen jo ilmoittautunut, joten kovasti saisi kädet touhuta. :)

Onneksi olo alkaa olla viime viikonlopun tosi kurjan olon jälkeen hiukkasen parempi. Jospa tämä taas tästä. Ehkä elämä voittaa.   

Puuvillanauhaan olen pujottanut eri kokoisia ja -värisiä puuhelmiä. Vaaleanpunaisissa helmissä on takana mahdollisuus vähän pidentää tai lyhentää korun mittaa. Siksi se sopiikin hyvin pienelle koruihmiselle.
 

Anteeksi vähän huono kuvanlaatu.



 
Tässä seuraavassa vielä valkoiseen kudottuun nauhaan pujotellut vaaleanpunaiset helmet.


Tämä koru on tehty kuminauhaan ja suunniteltu pienelle neidille. 


Osassa olen käyttänyt vain pieniä helmiä, joissakin laittanut yhden tai useamman ison helmen keskelle. Nämä ovat keveitä ja mukavia pitää, eikä helmetkään ole niskassa painamassa hankalasti tiukemman kaulurin ym. kanssa. Ruotsin värejä... ;)


Tähän laitoin kokeeksi yhden ison ja kaksi vähän pienempää helmeä keskelle, ja sitten keveitä, pieniä muuten. Näihin ei mene hirveän paljon helmiäkään.


Tässä kokeilin vielä meille isommille "neitokaisille" sopivaa helminauhaa kuminauhaan. Kiva tuli kolmen eri kokoisista helmistä, mutta paljon enemmän tuollaiseen sitten menee helmiäkin.Väri vähän vääristyy tässä. Luonnossa nämä helmet on ihanan kirkkaan punaiset.


Tässä tämänkertaiset korut, mutta lisää on luvassa mm. avainkaulanauhoja, avaimenperiä ym. Helmihullutus sen kuin jatkuu. :)

Olen minä jotain muutakin tehnyt, etten ihan pelkästään ole helmiin hurahtanut. Heijastinkukkia on tullut tehtyä myös vähän myyjäisiäkin ajatellen. Takana hakaneulat, joilla kukan voi kiinnittää haluamaansa paikkaan.



Lopultakin sain alkuviikolla valmiiksi jo täälläkin jossain kuvassa vilahtaneen pipon kummitypykälle. neiti tykkäsi ja äitikin, joten minäkin olin tyytyväinen. Pyörittelin siihenkin heijastinkukan mukaan. Se on kiinni hakaneulalla, joten se on helposti siirrettävissä. Laitoin pipon alaosaan vuoriksi ohutta fleeceä, ettei kutita eikä tuulikaan pääse läpi puhaltelemaan. Pieni palmikko edessä koristeena, muuten ihan sileä peruspipo. Värit on neiti itse valinnut. :)


Tässä pipo sovituksessa ja kuvattavana serkkulikan päässä. Viimeisessä kuvassa onnellinen omistaja. Oli kuulemma juuri aamulla hukannut edellisen piponsa, joten sopivaan saumaan tuli uusi pipo tehtyä. :)





Nyt vielä jotain pikkujuttua näpertämään ennen unta.
Ihanaa ja touhukasta viikonloppua juuri sinulle!

Martta

6 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hienoa, kun sait jälleen koottua näitä tekemisiäsi tänne. Mukava aina lukea tuoreita päivityksiä! Tsemppiä edelleenkin ja vähän sitä intoa voisi tähänkin osoitteeseen laittaa tulemaan. :)

terkuin; Sanna S

riikuska kirjoitti...

Ihania töitä! Punaisesta puuhelmikorusta tuli mieleen aivan kuin puolukoita olisi pujoteltu nyöriin, mukavan näköinen jouluinen. :) Nuo heijastinkukatkin ovat kivoja. Mulla oli tuollainen laite, johon niitä pystyi tekemään. Yritin, mutta ei onnistunut ja laite meni kirpparille. Nyt vähän harmittaa... Mutta onneksi on niitä taitavia, jotka osaavat kukkia tehdä, kuten sinä. :)

Sofia kirjoitti...

Ihana pipo! :)

Anonyymi kirjoitti...

tuo on suloinen tuo pipo! ja tosi kivoja helmiä! pitää olla ankarana itelleen ettei villitys tartu. tuossa vois käydä helposti niin et ideoita vaan kehkeytyy tehdessä lisää ja lisää ja lisää... :)

_annukka

riikuska kirjoitti...

Löytyi! Täällä sinullahan oli näitä ihania puuhelmikoruja. :) Hankin muutama päivä sitten puuhelmiä ja tuollaista nauhaa. Haluan kokeilla.
P.S. blogissani on arvonta... :)

Martta kirjoitti...

Kiitokset teille kaikille kommenteistanne!
Olen pitänyt hetken blogitaukoa, kun nuo myyjäisleipomukset ovat vieneet ajan ja mehut tästä naisesta.
Sanna ja sofia: kiitokset!

Annukka: tämä villitys saattaa tarttua! Otan perjantaina mukaan narua ja helmiä, niin kokeilen oikein tartuttaa sulle tätä villitystä... ;)

Riikuska: Kiitos! Minäpä käyn taas vilkaisemassa blogiasi, jos vaikka arvontaankin kerkiäisin. ;)