maanantai 26. elokuuta 2013

Tiskirättikokeilu

Moikka taas!

Bambulangat on houkutellut minua taas tiskirättien pariin. Kokeilin nyt vähän "harvempaa" mallia, josko se kuivuisi nopeammin. Sain jostakin blogista tähän jotain ajatuksen tynkää, mutta en tosiaankaan muista, mistä löysin. Sorry! Jos hoksaat, voit vinkata minulle vaikka kommenttilaatikossa.


Lankana tässä Novitan Bambu, 68% bambu, 32%puuvilla. Koukku taisi olla 3,5mm. Langanmenekki n. 17g on vain arvio, kun en muistanut punnita valmista rättiä ennekuin se lähti jo maailmalle.

Tästä kokeilurätistä tuli vähän turhan pienikokoinen. Eikä pylväätkään mennyt ihan niinkuin olin suunnitellut, mutta eiköhän se asiansa aja kuitenkin. Ystäväni, jolle rätti meni, kertoi, että aika hitaasti tuokin kuivuu. Joten oisko teillä lukijoilla niksiä, miten sen saisi niin tehtyä, että se kuivuisi nopeammin?? Isompi koukku kenties?

Siinäpä miettimistä näin viikon alkajaisiksi.

Oikein käsityörikasta viikkoa teille kaikille!!
Martta

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

tuo on sievä malli. mun bamburätit tein neulomalla nelosen puikoilla, ja mielestäni ne kuivuivat riittävän nopeasti. virkaten en ole rättejä tehnyt, mutta siskoni oli tehnyt verkkomaisella mallilla puolip ed. krs. puolip:seen, kjs, (toista). ne kuivui kyllä ihan nopsaan. liekö tuo langan moninkertaisuus pylväissä vaatii aika isoa koukkua...
-annukka

Martta kirjoitti...

Annukka: Minäkin olen tehnyt aiemmin neulomalla ja ne mielestäni kuivuivat ihan ok. Ehkä pitää kokeilla sitä 4 tai 4,5mm:n koukkua seuraavalla kerralla. Yksi rätti kyllä odottaa jo tehtynä (lähes samoilla virheillä) päättelykeijua ja esittelyä. ;)